مرکز انجام پروژه های تری دی مکس و وی ری

آتلیه اختصاصی انجام پروژه های سه بعدی سازی تری دی مکس و رندرینگ و نورپردازی با نرم افزار وی ری

مرکز انجام پروژه های تری دی مکس و وی ری

آتلیه اختصاصی انجام پروژه های سه بعدی سازی تری دی مکس و رندرینگ و نورپردازی با نرم افزار وی ری

آموزش تصویری ساخت یک مدل سه بعدی از یک ساختمان در اتوکد

 در ادامه سری آموزش نکات نرم افزار اتوکد، این درس برای نشان دادن چگونگی ساخت یک ساختمان سه بعدی از ابتدا تا به پایان طراحی شده است. همین فرآیند برای ساخت ساختمان های پیچیده تر نیز قابل اجرا است. با ساخت این ساختمان آغاز کرده و سپس خانه خود را ترسیم کنید.

این روش از عقیده شخصی من “به شکلی مدل سازی کن که آن را خواهی ساخت” پیروی می‌کند. من با نقشه طبقه شروع می‌کنم، سپس دیوارها را می‌سازم، برای در و پنجره ها فضا را خالی می‌کنم و سپس یک سقف روی آن قرار می‌دهم. این به نظر من منطقی ترین رویکرد است. در پایین یک عکس از ساختمان نهایی که در این درس رسم خواهد شد قرار دارد (با رندر گرفتن و نورپردازی که در درس بعد آموزش داده خواهد شد).

 به خاطر داشته باشید که برای هر نوع از اشیایی که رسم می‌کنید لایه جدیدی بسازید (پنجره ها، درها، دیوارها، سقف و …). حال پایه های دیوارها را با استفاده از ابعادی که در زیر نشان داده شده است رسم کنید. نیازی نیست تا ابعاد آن ها را بنویسید. به طور دلخواه می‌توانید از دستور POLYSOLID استفاده کنید.

حالا شما از خطوط دیوار خود مناطق را ایجاد می‌کنید.

تایپ دستور: REG REGION
Select objects <SELECT ALL THE LINES>  (همه خطوط را انتخاب کنید)

حال شما باید ۳ منطقه (Region) داشته باشید. اگر اینطور نیست معمولاً به این معنا است که خط های شما به هم برخورد نکرده اند. در ادامه شما باید دیوارها را به اندازه ۹ به بالا اکسترود کنید.

دستور: EXT EXTRUDE

حالا باید نشان دهد که اتفاقی نیفتاده است. شما باید به SW Isometric بروید تا ببینید دیوارها چگونه اکسترود شده اند. این کار را انجام داده و سپس از دستور HIDE استفاده کنید. یک چیز به نظر درست نمی‌آید کاری که شما باید انجام دهید این است که ۲ منطقه کوچکتر را از بزرگتر جدا (Subtract) کنید. شما پس از انجام subtract و hide باید این نتیجه را ببینید.

حالا کار شروع به شکل گرفتن کرده است. دیوارهای شما تقریباً کامل شده اند.

در ادامه شما یک یا دو در اضافه می‌کنید. در اول، در بیرون روی پایین دیوار سمت چپ قرار می‌گیرد. با ترسیم یک مستطیل از وسط دیوار بیرونی و گوشه دیگر (۶٫۳۶) آغاز کنید – این ورودی را می‌سازد. مستطیل شما باید این شکلی باشد:

منبع