مرکز انجام پروژه های تری دی مکس و وی ری

آتلیه اختصاصی انجام پروژه های سه بعدی سازی تری دی مکس و رندرینگ و نورپردازی با نرم افزار وی ری

مرکز انجام پروژه های تری دی مکس و وی ری

آتلیه اختصاصی انجام پروژه های سه بعدی سازی تری دی مکس و رندرینگ و نورپردازی با نرم افزار وی ری

آموزش رفرنس دهی در اکسل

 آدرس دهی، رفرنس دهی یا ایجاد مراجع سلولی ساده و ترکیبی یکی از مهم ترین موضوعات در کار با سلول ها در نرم افزار اکسل است. در این پست بصورت تصویری این موضوع را که از سری آموزش های کاربردی نرم افزار اکسل است به شما آموزش می دهیم. قبل از معرفی روش های آدرس دهی در اکسل ابتدا باید ببینیم Reference در اکسل به چه معناست؟ Reference به یک سلول و یا یک محدوده از سلول ها گفته می شود که اطلاعات درون این سلول ها در داخل توابع و فرمول های اکسل مورد استفاده قرار می گیرند. برای آدرس دهی در اکسل از دو روش استفاده می شود. به جای ساختن یک فرمول جدید برای هر سطر،ما میتوانیم یک فرمول واحد در سلول D2 بسازیم و سپس آن را در سایر ردیف ها کپی کنیم. مراجع نسبی را انتخاب خواهیم کرد. بنابراین، آن فرمول به طور صحیح، کل هر آیتم را حساب می کند.

  1. سلولی که فرمول را شامل خواهد شد، انتخاب کنید. در مثال ما، سلول D2 را انتخاب خواهیم کرد.

C:\Users\takrayaneh\Desktop\Untitled.jpg۲٫ فرمول را به منظور محاسبه ارزش دلخواه، وارد کنید. در مثال ما، B2-C2 را تایپ خواهیم کرد.

C:\Users\takrayaneh\Desktop\reference_relative2_formula.png۳٫ کلیدENTER روی کیبورد (صفحه کلید) را انتخاب کنید. فرمول محاسبه خواهد شد و نتیجه در آن سلول، نشان داده خواهد شد.

۴٫ در گوشه سمت راست سلول مورد نظر، یک دستگیره مربعی شکل تو پر وجود دارد، در مثال ما دستگیره مورد نظر را در سلول D2 شناسایی خواهیم کرد .

C:\Users\takrayaneh\Desktop\reference_relative2_fill5.png


ادامه آموزش رفرنس دهی در اکسل